Złożenie zeznania podatkowego przez internet
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców i możliwości dostępności wszelkiego rodzaju usług przez Internet, pan Bogusław Włodarczyk Starosta Opatowski współorganizuje wraz z Naczelnikiem Urzędu Skarbowego w Opatowie szkolenie pn. „Dlaczego warto złożyć zeznanie o osiągniętym dochodzie drogą elektroniczną oraz w jaki sposób wypełnić i przesłać interaktywny formularz zeznania”, które odbędzie się w dniu 13 grudnia 2011 r. o godzinie 10:00 w budynku Starostwa Powiatowego w Opatowie.
Złożenie zeznania przez Internet pozwala nie tylko ograniczyć formalności do minimum – informuje pani Kinga Mendrykowska inspektor z ramienia starosty zajmujący się organizacją szkolenia - podatnik może załatwić wszystko za pomocą komputera i łącza internetowego. Te działania gwarantują oszczędność kosztów związanych z opłatami pocztowymi, ale przede wszystkim oszczędność czasu.
Ze stron internetowych Ministerstwa Finansów można się dowiedzieć, że sam system stworzony został w taki sposób, by podatnik mógł z niego korzystać bez dodatkowego wysiłku – informuje dalej pani Mendrykowska. Program jest przyjazny dla użytkownika, prowadzi go przez kolejne kroki wymagane przy wypełnianiu, a potem wysłaniu deklaracji. Jego zaletą jest przejrzystość. Ponadto program sprawdza na bieżąco poprawność wprowadzanych danych np. formaty pól, automatycznie wylicza dane na podstawie wprowadzonych wartości. Gwarantuje również bezpieczeństwo przesyłanych danych. Dzięki wymogowi autoryzacji deklaracji wyeliminowana zostaje możliwość podszycia się pod podatnika. Złożone poprawnie zeznanie pozwala na wygenerowanie Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO). To potwierdzenie traktowane jest na równi z dowodem nadania listu poleconego czy złożeniem zeznania bezpośrednio w urzędzie skarbowym.
Mając na uwadze możliwość osiągnięcia korzystnych rezultatów, uprzejmie zaprasza się na przedmiotowe szkolenie, które przeprowadzą pracownicy Urzędu Skarbowego w Opatowie.
Opr. EM