W ramach kształcenia dualnego uczniowie klasy II i III Technikum Hotelarstwa z Zespołu Szkół nr 1 w Opatowie wzięli udział w zajęciach z obsługi konsumenta, które odbyły się w *** Hotelu Accademia w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Zajęcia rozpoczęły się poznaniem poszczególnych pionów w hotelu. Główne zajęcia związane z obsługą konsumenta miały miejsce w pionie gastronomicznym. Uczniowie pod okiem profesjonalistów uczyli się składać serwety nadając im mniej lub bardziej wymyślne kształty, dowiedzieli się jak należy postępować ze szkłem, zastawą stołową i sztućcami. Prowadzący zajęcia przypomnieli najważniejsze zasady dotyczące nakrywania stołu, kolejność wykonywanych czynności. Wiadomości teoretyczne poznane w szkole, stosowane były podczas tych zajęć w praktyce. Młodzież pod okiem specjalistów uczyła się jak należy podawać potrawy i napoje na tacach, nosić, ustawiać i zbierać nakrycia. Stosować podstawowe metody serwowania potraw podczas serwisu z półmisków i serwisu talerzowego. Prowadzący bardzo zwracał uwagę młodzieży na to, że kelner powinien w taki sposób obsługiwać gości, aby jego czynności nie przeszkadzały im.
Omówione zostały podstawowe rodzaje śniadań oraz podstawowy układ dań na bufecie śniadaniowym.
W kolejnej części zajęć uczniowie samodzielnie przygotowywali salę konsumpcyjną do obsługi gości między innymi poprzez nakrywanie stołów. Podczas wspólnego posiłku uczniowie wzajemnie się obsługiwali pamiętając o wszystkich poznanych zasadach.
Ćwiczenia praktyczne umożliwiły uczniom lepiej zapamiętać treści programowe poznane na zajęciach w szkole. Uczniowie mieli możliwość przeprowadzania ćwiczeń
z wykorzystaniem sprzętu i zastawy stołowej stosowanej w gastronomii. Tego typu zajęcia są bardzo ważne na etapie kształcenia praktycznego.